5+1 vlastní okruhy uživatel pro Facebook, které musíte mít!


Image by TheDigitalArtist on Pixabay

Používáte Facebook reklamy a chcete svůj rozpočet vytěžit na maximum? Vybral jsem pro vás ty nejlepší vlastní okruhy uživatel (Custom Audiences), které určitě musíte začít používat, aby výkon vašich kampaní šel okamžitě nahoru.

Každý, kdo provozuje reklamy na Facebooku může využít možnosti vytvořit si Custom Audiences, neboli vlastní okruhy uživatel na které je možné cílit své reklamy. Na výběr máte několik možností:

  • návštěvníci vašich stránek (WCA)
  • uživatelé z vaší vlastní databáze, typicky CRM nebo z emailové databáze (CA)
  • uživatelé, kteří navštívili vaši FB stránku, reagovali na obsah, třeba video na Facebooku nebo Instagramu (ECA)
  • uživatelé, kteří reagovali ve vaší aplikaci
  • Look a Like – uživatelé podobní některým z uvedených výše

Co potřebujete k vytváření vlastních okruhů uživatel

  1. Účet pro reklamy v Business Manager
  2. Nainstalovaný Facebook Pixel na své stránce
  3. Odladěný produktový feed ve svém účtu na Facebooku (Google feed)

Na co pamatovat, než začnete valstní okruhy uživatel vytvářet:

  • Minimální velikost Custom Audiences je 20 uživatelů z bezpečnostních důvodů
  • Custom Audiences se vytvoří skoro hned a aktualizují se průběžně tak, jak uživatelé plní podmínky pro to být zařazen v segmentu

Přináším vám pár konkrétních okruhů uživatel, které byste určitě měli vyzkoušet a začít používat:

1. Uživatelé, kteří si vložili zboží do košíku (WCA)

Na tyto uživatele se určitě začněte soustředit. Vaši stránku navštívili, znají asi i vaši značku a dokonce u vás objevily produkty, které se jim tak líbily, že si je vložili do košíku. Nákup z nějakého důvodu nedokončili, ale vy máte ideální příležitost dostat je zpět na své stránky ve chvíli, kdy se jdou podívat na Facebook a znovu je zaujmout dynamickou reklamou zobrazující ty konkrétní produkty, které si vložili do košíku. Můžete jít dál a reklamu přizpůsobit, nebo jim nabídnout dodatečnou výhodu a přimět je tak k dokončení nákupu. Nezapomeňte vyjmout už ty, kteří nakoupili a vyzkoušejte také různý počet dní od interakce návštěvníka s košíkem.

2. Vlastní okruh z CRM nebo emailové databáze

Facebook Pixel vám umožňuje cílit na data 180 dní dozadu, ale díky vlastní databázi  (CRM) můžete cílit i na uživatele, kteří si u vás něco koupili minulý rok a nyní by si to třeba mohli koupit znovu. Nebo vymýšlet cross-sellové kampaně s produkty, které se k sobě hodí. Kontakty, které sbíráte do databáze pro emailové kampaně jsou také velmi konverzní, znají vás, k emailu se přidali dobrovolně, nebo už nakoupili v minulosti. Zobrazovat jim můžete třeba stejnou akci, kterou posíláte v emailu a zvýšit si tak účinnost této kampaně, nebo open rate emailů.

3. Uživatelé, kteří si prohlédli produkty (WCA)

Uživatelé, kteří navštívili vaši stránku a prohlédli si nějaké produkty jsou dalším skvělým zdrojem pro remarketingové produktové dynamické kampaně. Zobrazte jim produkty, které si prohlíželi, můžete udělat specifické skupiny produktů, nebo kategorie, které navštívili a zobrazovat jim třeba jen vybrané produkty s unikátní kreativou, přizpůsobenou pro tyto uživatele.

4. Uživatelé, kteří navštívili kategorie

Jsou velmi podobní uživatelům, kteří si prohlédli produkty. Zkuste jak dynamické produktové reklamy tak i statické bannerové nebo video reklamy na tyto vybrané kategorie. Pokud budete reklamy kombinovat s WCA nezapomeňte tyto segmenty vyloučit.

5 .Uživatelé, kteří shlédli vaše video (ECA)

Používáte video jako post nebo reklamu? Můžete z lidí, kteří si vaše video/videa prohlédnou vytvořit segmenty pro cílení dalších kampaní podle toho jak velkou část videa shlédli. Pokud jsou vaše videa vázaná na služby nebo produkty, můžete navázat reklamou, která těmto lidem ukáže například další možnosti, nebo je posune blíž ke konverzi.

6. Projevený zájem

Stějně jako můžete vytvářet vlastní okruhy z uživatel, kteří shlédli vaše video, můžete vytvářet vlastní okruhy i z lidí, kteří projevili nějaký zájem o vaši Facebook stránku, Instagram, událost nebo Lead Ads. zkuste se zamyslet a využijte těchto možností originálně a osobitě pro svou stránku nebo značku.

Další tipy na segmenty uživatel

  • Zákazníci, kteří nakoupili více než jednou za posledních 180 dní
  • Zákazníci, kteří utratili XX Kč nebo více
  • Návštěvníci webu, kteří provedou nějakou akci (komentář, vyplní formulář,..)
  • Uživatelé, kteří reagují na vaše Lead Ads

BONUS: Look a Like okruhy uživatel

  • Facebook na základě podobností a vlastností vašich vybraných okruhů uživatelů s ostatními uživateli Facebooku v dané lokalitě vytvoří pro vás anonymní okruhy, u kterých je velká pravděpodobnost konverze a na které můžete cílit. Vhodné je použít tyto okruhy, pokud chcete získat větší návštěvnost a nové zákazníky.
  • Minimální velikost segmentu, ze kterého můžete Look a Like vytvořit je 100 uživatelů a velikost segmentu můžete ovládat pomocí – % podobnosti s vaším segmentem ve vybrané lokalitě. Udělejte si testy a vyzkoušejte, který %-ní podíl vám bude nejlépe fungovat.
  • Začněte Look a Like podle lidí, kteří u vás nakupují, navštěvují vaše stránky nebo jsou ve vaší databázi emailů nebo CRM

Závěr

Cílení reklam na vllastní okruhy uživatel Vám dává široké spektrum možností jak toho využít, ať je to pobídkou, dynamickou reklamou, využitím Look a Like okruhu nebo jen specifickým textem, který je cílený přesně pro vybrané uživatele. Využijte toho a zlepšete výkon svých kampaní. Zvlášť pokud operujete s menšími rozpočty, jsou tyto segmenty základ, který potřebujete umět používat. Pokročilé nástroje automatizace umožňují cílit na vlastní okruhy uživatel ještě lépe a efektivněji. Zajímalo by vás více o růstové strategii?

Pokud chcete udělat udělat audit Facebook kampaní, nebo chcete nechat jejich správu na nás, neváhejte se nám ozvat >

Author: Lukáš Hertl

V digitálu od 2011. Zaměřuji se na performance, ecommerce, Facebook a email marketing. Ideálně vše propojuji přes marketingovou automatizaci.

Leave a Reply