A/B test produktové bloky na homepage: Člověk vs. Stroj


Zajímá Vás jestli a jak funguje personlizace webu, konkrétně na produktové bloky na homepage? Mě to také zajímalo, tak jsme nasadili personalizaci Persoo na eshopu střední velikosti s průměrným počtem pageview 350.000 za měsíc na 3 měsíce mimo hlavní sezónu do A/B testu.

Logika A/B testu personalizace homepage

  • na home page máme dva produktové bloky (slidery)
  • Objem testu 50/50
  • Délka 3 měsíce mimo hlavní sezóny

A) Standardní manuální nastavení administrátorem

  • TOP prodávané produkty v daném období v minulém roce (každý rok se prodáva +/- stejné zboží)
  • Doplněno o produkty vybrané, které si myslíme, že se budou prodávat
  • Upravováno v průběhu testu několikrát dle trendů

B) Personalizované logyky

  • 1. víc obecného doporučení na základě trendovosti, prohlíženosti a prodejnosti
  • 2. víc personalizované věci na základě toho, co je v košíku, na co se člověk podíval a co kupoval

Dřív než se podíváte na výsledky, je potřeba si uvědomit, že na eshopu je naprosto běžné, že se produktové bloky nejen na homepage nastavují manuálně. Některé CMS umí nastavovat prohlížene nebo ze stejné kategorie sami. V tomto případě bylo vše manuální, nechtěli jsme investovat do vývoje logik, které mohou být nakonec velmi snadno překonané automatizačními nástroji. Jako obrovskou výhodu je potřeba přičíst ještě úsporu času administrátorů eshopu.

Výsledek testu personalizace:

Obrat: + 9%

Transakce: + 18%

Průměrná objednávka: + 6%

Jako největší nevýhodu vnímám jen to, že jsme personalizaci produktových bloků nenasadili už dříve.

Máte zájem personalizovat svůj web a zvednout si obrat? Neváhejte nás kontaktovat >

Author: Lukáš Hertl

V digitálu od 2011. Zaměřuji se na performance, ecommerce, Facebook a email marketing. Ideálně vše propojuji přes marketingovou automatizaci.

Leave a Reply