CASE STUDY: Personalizovaný přehled nejprodávanějších produktů v kategorii


Fotka od Hannes Edinger z Pixabay

Asi každý už se s tím někde na e-shopu setkal. V přehledu produktů v kategorii se zobrazují některé produkty jako nejprodávanější, nejoblíbenější nebo něco podobného. Doufám, že vám nezbořím domeček z karet, když vám řeknu, že jen opravdu v málo případech jsou to ty nejprodávanější produkty. U našeho zákazníka, který tento přehled dosud nepoužíval, jsme se rozhodli doporučení nechat na personalizačním nástroji a takhle to dopadlo.

Logika A/B testu personalizace doporučení produktů v kategorii

  • Nad výpisem produktů se zobrazují viditelně 3 produkty
  • Doporučení má dále 3 základní rozdělení – Nejprodávanější, Doporučujeme, Naposledy prohlížené
  • Výpis se dá tlačítkem rozbalit až na 10 produktů
  • Nejprodávanější a Doporučujeme se řídí logikou trendu prodejů aktuálních i za posledních 30 dní doplněné prohlížeností v závislesti na preferencích jednotlivých uživatelů
  • Provoz: 50:50
  • Testovali jsme Personalizační nástroj vs. nic (původní stav)

Výsledek testu personalizace doporučení produktů v kategorii:

Obrat: + 10,4%

Transakce: + 10,9%

CTR: + 8,5%

Testování trvalo zhruba 2 měsíce mimo hlavní sezónu v celkovém objemu cca 2.000 objednávek. Personalizační nástroj je vložený v datové vrstvě a tak bylo možné tyto úpravy řešit bez nutnosti zásahů interního IT, implementace trvala zhruba 1 den.

Máte zájem personalizovat svůj web a zvednout si také obrat? Neváhejte nás kontaktovat >

Author: Lukáš Hertl

V digitálu od 2011. Zaměřuji se na performance, ecommerce, Facebook a email marketing. Ideálně vše propojuji přes marketingovou automatizaci.

Leave a Reply